طراحی سایت | سایت آسان









جستجو

در بخش محصولات موردی یافت نشد
در بخش اخبار موردی یافت نشد

در بخش مقالات موردی یافت نشد

گوگل فرندلی - Google friendly
نمایش صفحه

گوگل فرندلی google friendly

برای بیشتر وب مسترها (webmaster) دیده شدن سایتشان در صفحات اول موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارد. چندین عامل مختلف در این فرایند تاثیرگذارند که برخی از آنها را به اختصار بیان می نمائیم.

1- رعایت استانداردهای جهانی سئو (seo: search engine optimization)

2- استفاده صحیح از کلمات کلیدی مناسب نوع فعالیت

3- رعایت اصول برنامه نویسی واکنش گرا (responsive)

4- سازگاری با اسمارت فون ها (mobile friendly)

5- آمار بازدیدکنندگان بومی و جهانی

6- بروز بودن مطالب و مقالات وب سایت

7- تعداد بک لینک (backlink) های سایت در سایت های دیگر (رتبه سایت هایی که لینک سایت شما را گذاشته اند نیز بسیار اهمیت دارد)

عوامل بسیاری هستند که محل قرار گرفتن سایت شما را در موتورهای جستجو تعیین میکنند. که ما به برخی از مهمترین های آن در بخش های دیگر به اختصار توضیح داده ایم .

شرکت گوگل برای افرادی که مبالغی را به گوگل پرداخت می کنند اولویت ویژه ای دز نظر می گیرد، اما این تأثیر دائمی نیست. اگر تمایل دارید وب سایتتان زمان های طولانی رتبه بالایی داشته باشد باید راه حل های ذکر شده را با هم اعمال کنید و صبور باشید.

کلمات کلیدی
نمایش صفحه

سایت آسان
آسان سایت
طراحی آسان
طراحی سایت
طراحی سایت حرفه ای
طراحی حرفه ای سایت
طراحی وب سایت
وب سایت اینترنتی
پنل مدیریت
کنترل پنل وب سایت
پنل حرفه ای
طراحی سایت حرفه ای
سایت ارزان
سایت رایگان
طراحی حرفه ای سایت رایگان
فروشگاه آنلاین
فروشگاه مجازی
پنل فروشگاهی
سایت فروشگاهی
فروشگاه برتر
فروشگاه آفلاین
ریسپانسیو
respansive
shopping
shoping
webmaster
web master
برنامه نویس
توسعه دهنده
قالب موبایل
قالب تبلت
قالب حرفه ای
قالب آندروید
قالب لپتاپ
قالب نوت بوک
قالب آنلاین
واکنش گرا
سایت ریسپانسیو
سایت واکنش گرا
سئو
SEO
seo
کاهش هزینه
وبلاگ
web site
site
صفحات عریض
بهینه سازی
افزایش ترافیک
افزایش رنک
رنک سایت
بازدید
تگ
تگ های هدینگ
بک لینک
پیج رنک
بازاریابی
بازاریابی سنتی
بازاریابی مدرن
انواع سایت
استاتیک و داینامیک
سایت استاتیک
سایت داینامیک
نمایندگی فروش سایت
فروش سایت
خرید سایت
نمایندگی طراحی وب سایت
امکانات
نمونه سایت
نمونه اجرایی
تعرفه
قیمت
پشتیبانی
طراحی سایت سریع
پشتیبانی 24 ساعته
دانلود
درخواست نمایندگی
اجرا سایت
دامنه
فضا
هاست
domain
host
hosting
ثبت دامنه
ثبت هاست
هاست رایگان
دامنه رایگان
ir
com
net
internet
panel
php
html
rss
css
java
java script
ajax
jquery
سئو حرفه ای
google friendly
گوگل فرندلی
گوگل
جستجو
موتور جستجو
مدیریت محتوا
cms
گالری
سایت چند زبانه
ssl
پرتال
چت
فروم
ایمیل
رایانامه
تالار گفتگو
فرم ساز
پرتال حرفه ای
www
رسانه جهانی
تبلیغات
تبلیغاتی
سیستم عامل
تجارت الکترونیک
پنل مدیریت
برنامه نویسی
برنامه نویسی آندروید
برنامه نویسی iOS
develop
developer
developing
دولوپر
android
ویندوز
windows
تجارت جهانی
رسانه مجازی
رسانه جهانی
رسانه هوشمند
لپ تاپ
لپتاپ
laptop
notebook
سایت مجازی
طراحی
طراحی حرفه ای
توسعه تجارت
اینترنت

دوازده راه برای افزایش بازدید کنندگان ثابت سایت
نمایش صفحه

چگونه مردم را برای خواندن نوشته‌هایتان ترغیب کنید ؟
۱- بپرسید !

از کاربران خود در مورد مطالب مختلف سوال بپرسید و از آنها نظراتشان را بخواهید . مطمئن باشید که این روش تاثیر گذار خواهد بود و میتواند کاربران را برای بازگشت به وبسایت شما و پرسیدن نظر دیگر دوستانشان درباره آن موضوع ترغیب کند.

۲- تبلیغات

اگر از لحاظ بودجه توانایی تبلیغات به صورت کمپین را دارید ، تبلیغات را در اولویت قرار دهید و در بازه‌های زمانی مختلف تبلیغات کنید . مثلا در زمان شروع وبسایتتان یک دوره ۳ ماهه ، در ۶ ماه بعد یک دوره ۳ ماهه دیگر ، که این بسته به استراتژی شماست و برای هر وبسایتی از لحاظ بودجه و نیاز به کاربر متفاوت است.

۳- پست مهمان

همه ی ما میدانیم که پست مهمان میتواند به پیشرفت یک سایت کمک بسزایی کند و بازدید فراوانی برای یک سایت به ارمغان بیاورد .

۴- اشتراک گذاری

همه چیز میتواند به اشتراک گذاشته شود ! مطالب ، نظرات ، ایده‌ها ، محصولات و . . . اکثر وبسایت‌های بزرگ برای پیشرفت خود ، از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده اند و برای آن استراتژی دارند . همچنین ، تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو نیز امری غیر قابل انکار است.

۵- ساخت ویدئو

مطالبی که نیاز به توضیحات زیادی دارند و میتوانند کاربران را خسته کنند را در قالب یک ویدئو به همراه آموزش inter active و یا با استفاده از اسلاید‌ها برای سایت خود آماده کنید.مطمئن باشید که تاثیر گذار است و کاربران را به وبسایت شما باز میگرداند !

۶- کتاب الکترونیکی

خیلی از سایت‌های بزرگ برای خود کتاب‌های الکترونیکی زیبایی درست میکنند و به رایگان در اختیار کاربران قرار میدهند . این کتاب‌ها با سرعت نور در اینترنت منتشر میشوند و نام آن وبسایت را به گوش افرادی که هنوز به آن سر نزده اند ، میرساند.

۷- سئو

سئو ، میتواند بازدید فراوانی برای شما به ارمغان بیاورد . شاید فرایند مشکل و زمان بری باشد اما در جذب کاربران دائمی‌تاثیر گذار است.

۸- نوشتن نظرات بیشتر

نوشتن نظرات بیشتر در سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر ، میتواند ۲ چیز برای شما به ارمغان بیاورد : ۱- اولا این که ، به وبسایت شما بک لینک بیشتری داده میشود (مشکلی نیست که nofollow باشند) ۲ - وبلاگ نویس‌ها و مدیران سایت‌ها به کاربرانی که نظرات بیشتری میدهند توجه می‌کنند و به وبسایت آنها مراجعه میکنند.

۹- نظرات بهتری بگذارید

در پیروی از مورد شماره ۸ ، لطفا نظراتی که در وبسایت‌ها میگذارید کمی‌بهتر باشند و سعی کنید برای آنها کمی‌فکر کنید و سپس دکمه ارسال نظر را بزنید ! زیرا مدیران و وبلاگ نویس‌های بزرگ ، از نظرات کوتاه و بدون محتوا خوششان نمی‌آید و شاید افزونه‌های اسپم ، شما را اسپم شناسایی کنند و نظر شما را به پوشه جفنگ بفرستند.

۱۰- خبرنامه راه اندازی کنید

اگر فکر میکنید که میتوانید وبسایت خود را همچنان پا برجا نگه دارید ، خبرنامه راه اندازی کنید و برای کاربران خود ، مطالب جدیدتان را ارسال کنید تا کاربران به وبسایت شما سر بزنند و در وبگردی‌های روزانه ، شما را فراموش نکنند.

۱۱-ایمیل‌های فالو آپ بزنید

به ایمیل‌هایی که به طور خودکار برای کابران در زمان‌های خاص ارسال میشوند ، ایمیل‌های فالو آپ گفته میشوند . این ایمیل‌ها میتوانند کاربران شما را در ارتباط با سایتتان نگاه دارند و هر روز برای آن‌ها مطالب از پیش تعیین شده ارسال شود.

۱۲ – پادکست درست کنید

پادکست ، ابزار خوبی برای کسب بازدید فراوان است . اما نه هر پادکستی ! مطالبی را که به نظرتان میشود در قالب یک فایل متنی ارسال شود ، نیازی نیست حتما به عنوان یک پادکست در بیاید . در انتخاب محتوای پادکست‌ها دقت کنید و با وسواس آن‌ها را ویرایش و درست کنید تا کاربران متوجه حرفه ای بودن شما بشوند.

چگونه با مطالب خوب ، بازدید وب سایت را بالا ببریم
نمایش صفحه

بدون شک وقتی تمرکز خود را برای بهینه سازی وبسایتتان برای موتور‌های جست و جو جمع کردید ، مطالب خوب و با ارزش را در اولویت قرار داده اید. مطالب خوب میتوانند کاربران شما را تحت تاثیر قرار دهند و آن‌ها را به سایت شما بازگردانند . اگر موتور‌های جست و جو برای شما بازدیدکنندگانی فراهم کنند و مطالب خوبی درون وبسایت شما نباشد ، مسلما ترافیک شما بدون استفاده خواهد ماند !

چگونه با مطالب خوب ، لینک و بازدید بگیریم ؟


اگر مطالب خوب بنویسید ، در جذب کاربر شانس بیشتری خواهید داشت . وقتی خوانندگان وبسایتتان تصمیم به اشتراک گذاری مطلب سایت شما در موتورهای جست و جو میگیرند ، شما یک لینک از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید .  آیا تا به حال شده است که از  یک مطلب آنقدر خوشتان بیاید و آن را برای همه دوستانتان ارسال کنید ؟ آیا دوستانتان از آن مطلب خوششان نیامده است و آن را منتشر نکرده اند ؟

دوستان بازدیدکننده شما ، به سایت شما وارد میشوند و اگر از مطلب شما خوششان بیاید ، مسلما دوباره آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر میکند. حتی شاید آنها  با خواندن مطلب شما ، ایده ای برای یک مطلب جدید به ذهنش برسد و آن را در وبلاگ خود منتشر کند و به سایت شما لینک بدهد.
 

اهمیت تولید مطالب خوب و جدید

شاید یادتان رفته باشد شما چرا اینجا هستید ؟ مطلب جدیدی منتشر شده است و شما در حال خواندن آن هستید ، آیا غیر از این است ؟. به کاربران خود مطالب جدید و خوب آموزش بدهید تا آنها نیز برای شما کاری انجام بدهند و یا هر روز یا چند روز به سایت شما سر بزنند و مطالب جدیدتان را بخوانند . مطمئن باشید که خیلی از کاربران دوستانی دارند که در طی روز از آنها درباره سایت‌های خوب و با ارزش میپرسند . سعی کنید که آنقدر به کاربران نزدیک بشوید تا اول از همه سایت شما را به دوستان خود معرفی کنند . شاید این روش به طور مستقیم به دریافت لینک مرتبط نباشد ، اما حلقه ایجاد لینک گسترده تر میشود.

ساخت لینک یا link building مثل این میماند که شما از دوستانتان بخواهید که شما را به دیگر دوستانشان معرفی کنند . در این حالت ، شما فقط کاربر را برای خواندن مطالب تبلیغاتی خود دعوت نمیکنید ، بلکه با مطالب خوب از آنها پذیرایی میکنید و اگر آنها به محصول و یا خدمات شما نیاز  داشته باشند ، از صفحه مخصوص به آن دیدن می‌کنند و از محصول و یا خدمات شما استفاده می‌کنند.

بهبود سئو وب سایت با استفاده از روشهای ایجاد اخبار سایت
نمایش صفحه

به دو دلیل بسیار مهم اگر رویداد قابل انتشاری در کسب و کار آنلاین شما اتفاق بیافتد، باید آن خبر را منتشر نمایید. اول از همه این که چگونه افراد از این اخبار بدون اطلاع رسانی شما چیزی بدانند؟ دوماً اخبار سایت به سئو وب سایت شما کمک زیادی خواهد کرد.

به نظر می رسد بسیاری از کسب و کارهای آنلاین فکر می کنند و بر این باورند که فقط اخبار بزرگ مانند ادغام با یک شرکت معتبر و شناخته شده و یا راه اندازی یک نوع محصول جدید است که ارزش اشتراک گذاری و انتشار در سراسر دنیای وب را دارد.

اما در واقع هر خبر "جدید" و قابل انتشاری باید با مخاطبان شما به اشتراک گذاشته شود؟

آیا به تازگی اقدام به استخدام شخصی جدید در شرکت خود نموده اید؟ آیا شرکت شما به محل جدیدی نقل مکان کرده است؟ آیا اسپانسر جدید گرفته اید و یا اتفاق جدیدی در کسب و کار شما افتاده است؟ اخبار و هر یک از این وقایع می تواند کمک زیادی به بهبود سئو وب سایت شما نماید.

اما چگونه خبر استخدام عضو جدیدی در تیم فروش شما و یا حضور در نمایشگاه صنعتی می تواند به سئو وب سایت شما کمک کند! باید بدانید که یک استخدام جدید در شرکت تان و یا یک رویداد به خودی خود و به صورت مستقیم به سئو سایت شما کمکی نخواهد کرد. اما ایجاد یک خبر مطبوعاتی که دارای موضوع مربوطه با کلمات کلیدی هدفمند است، می تواند این کار را انجام دهد.

در اینجا به چند نکته در مورد چگونگی کمک اخبار سایت در بهبود وضعیت سئو وب سایت اشاره می کنیم:

بهبود سئو وب سایت با استفاده از روشهای ایجاد اخبار سایت


1- ایجاد لینک برای خبر ها

تنها راه بدست آوردن توجه مخاطبین و اعضای سایت و همچنین موتورهای جستجو به مطالب و اخبار،ثبت و ارائه رویدادها به وب سایت های پخش خبر می باشد. هنگامی که اخبار و رویدادها منتشر شد، لینک آن توسط وب سایت های third party (شخص ثالث) منتشر و معتبر خواهد شد.

بدیهی است که برخی از وب سایت ها بهتر از بقیه در این امر عمل می کنند. هر چه کیفیت و محتوای آن وب سایت ها یی که اخبار را منتشر می کنند بالاتر و مرتبط تر باشد، تاثیر بهتر و بیشتری بر روی سئو وب سایت شما خواهد داشت. (همانطور که می دانید لینک هایی با کیفیت بالا به شدت مورد توجه موتورهای جستجو بوده و ارزش بسیاری نسبت به دیگر وب سایت ها دارد)

انتشار اخبار سایت به صورت آنلاین همچنین فرصت های ایجاد لینک های شبکه های اجتماعی را نیز برای شما فراهم خواهد کرد. اگر مطالب و اخبار منتشر شده مرتبط با علایق افراد در شبکه های اجتماعی نیز باشد، طرفداران شما در شبکه های اجتماعی احتمالاً مطالب را اشتراک گذاری و یا توییت خواهند کرد. این "سیگنال های اجتماعی" به طور فزاینده ای نقش بسیار مهم در رنکینگ موتورهای جستجو بازی می کنند.

2- ایجاد Anchor Text

لینک هایی با کلمات کلیدی قوی به نام Anchor text بسیار مهم هستند زیرا این نوع متن ها به ربات های موتورهای جستجو که وب سایت ها را لینک به لینک بررسی می کنند، می گوید که محتوایی که در لینک های متصل به صفحات وجود دارد در چه موردی هستند. تمایز این لینک های Anchor Text در میان تمامی محتوا و مطالب منتشر شده و سراس وب بسیار مهم و ضروری می باشد.

به طور کلی سرویس های انتشار اخبار به صورت پولی، لینک های Anchor text را می پذیرد و قاعدهء آن این است که به ازای هر 100 کلمه از اخبار بابت 1 کلمهء آن هزینه دریافت می نمایند.

3- ساخت و تهیه محتوای سایت

بسیاری از وب سایت تجاری دارای یک صفحهء ویژه به نام "اخبار سایت" یا "رویدادها" هستند. اما از پتانسیل کامل آن استفاده نمی کنند و فقط لینک هایی در وب سایت های شخص ثالث به تمامی اخبار منتشر شده ایجاد می کنند.

به منظور دریافت پتانسیل بالا و دریافت تاثیرات بیشتر در سئو از انتشار اخبار سایت، چرا یک نسخه منحصر به فرد از هر یک از اخبار و رویدادها به عنوان یک صفحه در وب سایت تان استفاده نمی کنید؟

به این ترتیب فرصت استفاده از کلمات کلیدی هدفمند در آن صفحات برای شما ایجاد خواهد شد. و این کلمات کلیدی می تواند از کلماتی که در نسخه اصلی مورد هدف قرار گرفته متفاوت باشد.

رنکینگ صفحات وب سایت در موتور جستجو و البته نه کل وب سایت، صورت خواهد گرفت. بنابراین صفحهء‌ اخبار سایت محل بسیار مناسبی برای مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی تر با هدف ارتقاء "جستجو" در موتور جستجو و بهبود سئو در وب سایت می باشد.

افزایش ترافیک و بازدید وب سایت بصورت رایگان
نمایش صفحه

افزایش بازدید سایت و افزایش ترافیک سایت هر دو بظاهر دارای یک معنی ولی در باطن متفاوت هستند. افزایش ترافیک سایت ممکن است از هر طریقی بدست بیاید ولی معلوم نیست این ترافیک‌ها به بازدید از سایت شما منجر شود. ممکن است با اسپم کردن بتوانید کاربران زیادی را به طرف سایت خود بکشید ولی آنها بمحض فهمیدن موضوع سریعا پنجره سایت شما را میبندند.از طرفی اخیرا گوگل امکانی را طراحی کرده که بمحض اینکه کاربر وارد سایت اسپم شود و بعد دکمه BACK را بزند میتواند مشخص کند که دیگر سایت شما برای نتایج جستجوی او نشان داده نشود و زمانی که تعداد زیادی از افراد اینکار را میکنند گوگل میفهمد آن سایت اسپم است و آن را از نتایج جستجوی خود حذف میکند.

اما چطور میشود به ترافیک هدفمند رسید که نه تنها افزایش بازدید سایت را بوجود بیاورد بلکه منجر به این هم بشود که بازدیدکننده دوباره به سایت برگردد. اینجاست که بحث سایت چسبناک مطرح میشود.

چگونگی افزایش بازدید سایت

اولین راهکار برای افزایش بازدید سایت شما این است که آپدیت منظم داشته باشید و تمام ترافیک سایتتان را به بازدید های منظم تبدیل کنید. آپدیت بمعنی این نیست که شما نوشته های پراکنده بنویسید بلکه دقیقا برعکس باید سعی کنید تخصصی‌تر کار کنید. پس هم نوشته تخصصی و هم زمان آپدیت باید منظم باشد. برای مثال اگر تصمیم گرفتید هر سه روز یک مطلب جدید بنویسید این روند را تا زمانی که حفظ کنید کاربران راضی خواهید داشت. در سئو هم رعایت آپدیت منظم از اهم واجبات است و گوگل و دیگر موتورهای جستجو به این مساله بسیار دقیق نگاه میکنند.

دومین مطلب برای افزایش ترافیک و بازدید سایت بصورت هدفمند این است که بدانید بیشترین ترافیک سایت شما را موتورهای جستجو تشکیل خواهند داد پس باید به قوانین آنها احترام بگذارید و مطالب خود را سئو کنید. لازمنیست در این زمینه پولی پرداخت کنید بلکه میتوانید به صورت کاملا رایگان آموزشهای سئو را بخوانید تا در حین نوشتن یک مطلب جدید هم نیازهای کاربران را در نظر داشته باشید و هم نیازهای موتورهای جستجو را.

لازم به ذکر است در گذشته نچندان دور برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ دست به دامن نوشتن مطلب در انجمنهای مختلف و لینک دادن به نوشته خودشان میشدند که دیگر با افزایش درصد ارسالی از موتورهای جستجو وقت گذاشتن روی اینکار نتیجه بسیار ناچیزی میدهد.

الان بجای انجمن میتوان در شبکه‌های اجتماعی به فعالیت پرداخت و منتشر کردن متن و نوشته شما در شبکه های اجتماعی و ویکی‌پدیا بسیار بهتر نتیجه میدهد و به افزایش بازدید سایت می‌انجامد.

بک لینک چیست
نمایش صفحه

گوگل اهمیت زیادی برای این پیوندها هم از نظر تعداد و هم از نظر میزان محبوبیت وب سایت پیوند دهنده قائل میباشید
هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است.

شرایط بک لینک خوب چیه ؟
در اینکه تعداد بک لینک بسیار مهم است شکی نیست اما توجه داشته باشید که کیفیت بک لینک‌ها هم باید دارای ارزش باشد.

به طور مثال اگر سایت شما در زمینه تجارت الکترونیک است بهتر است با کلمات مرتبط ( تجارت- تجارت الکترونیک-b2b و … ) لینک شما قرار گیرد. بار ‌ها دیده شده است که به کلمات : اینجا – ادامه مطلب و … لینک داده می‌شود. خوب شما تصور کنید چندین موضوع مختلف با کلمه اینجا لینک شود. آیا موتور ‌های جستجو ارزش لینک یا کلمه اینجا را می‌فهمند ؟

البته باید توجه داشت وب سایتی که به شما لینک می‌دهد هر چقدر پر بازدید تر و با پیج رنک بالاتری باشد بک لینک قویتری برای شما ست

لینکهای dofollow و nofollow

لینکهای dofollow به لینکهایی گفته میشود که موتورهای جستجو هنگام برخورد به آنها به دنبال کردن لینک موردنظر میپردازند.
متخصصان سئو توصیه میکنند تعداد کمی‌ از اینگونه لینکها بایستی در سایتها قرار بگیرد چون با افزایش تعداد این لینکها درجه و رتبه ی سئوی سایت کاهش پیدا میکند.
اما در مقابل لینکهای nofollow قرار دارند که موتورهای جستجو چندان توجهی به آنها ندارند. البته به عقیده ی بعضی از وبمسترها این لینکها کاملا بی اهمیت نیستند و برخی معتقدند که الگورتیم جدید گوگل به آن ها اهمیت می دهد.

ده نکته سئو
نمایش صفحه

نکات سئو بطور کلی ساده است، فقط با گوگل همراه شوید،  البته میلیون ها مقاله در اینترنت درباره نکات سئو است که بیشترشان مطالب قدیمی را تکرار می کنند.
ولی امروز میخواهم لیستی از نکات سئو را توضیح دهم که از وب سایت شما در مقابل بروز رسانی های جدید گوگل مثل پنگوئن و پاندا که باعث سقوط اکثر سایت ها در نتایج جست وجو می گردد محافظت می کند.

1. محتوای با کیفیت و منحصر به فرد تولید کنید.
مهمترین نکته در سئو کپی نکردن مطالب است پس دست به قلم شوید و مطالب مفید کاربرانتان را خودتان تولید کنید. توجه داشته باشید وب سایت بدون مطالب مناسب ارزشی برای موتورهای جستجو ندارد. شما باید مطالبی بگذارید که بازدیدکنندگان را مشتاق کنید تا مطالب شما را به اشتراک بگذارند.

2. تولید محتوای تازه و بروز رسانی وب سایت
وب سایتی که برای ماه ها تغییر نکند و مطلبی جدیدی نداشته باشد از دید کاربران و موتورهای جستجو یک وب سایت مرده است. موتورهای جستجو و کاربران عاشق مطالب تازه و بروز هستند و این کار بازدید و رتبه وب سایت شما را نزد کاربران و موتورهای جستجو بالا می برد.

3. تمرکز بر روی یک عبارت کلیدی در هر صفحه
در هر صفحه فقط بر روی یک عبارت کلیدی تمرکز کنید که حداکثر 5 کلمه باشد مانند : آموزش پیانو در تهران و یا فروش دستگاه لاغری یا طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان.
انتخاب یک عبارت کلیدی مناسب برای صفحه، پیش از نوشتن مطلب به شما کمک می کند تا مطلب را مرتبط تر به عبارت کلیدی بنویسد و سعی کنید حداقل عبارت کلیدی را  5 مرتبه در متن تکرار کنید.

4. وب سایت تان در دسترس همه باشد
مطمئن شوید که مطالب شما ساده باشد و برای خوانندگان قابل فهم باشد. وب سایتتان را طوری طراحی کنید که با کامپیوتر، تبلت و موبایل بخوبی نمایش داده شود و موتورهای جستجو این را متوجه می شوند و به سایت شما اعتبار می دهد.

5. عنوان صفحه و متا توضیحات را با توجه به عبارت کلیدی صفحه وارد کنید.
از مهمترین موارد سئو، عنوان صفحه و متا توضیحات است، پس حتما برای هر صفحه آنها را با توجه به عبارت کلیدی انتخاب شده وارد کنید. عنوان صفحه حداکثر 5 کلمه باشد و نام شرکت را فقط در عنوان صفحه اول وارد کنید بطور مثال : "پورتال ساز| سایت ساز | فروشگاه ساز". متا توضیحات حداکثر 40 کلمه باشد.

6. عبارت کلیدی را در آدرس صفحه (URL) بکار ببرید
آدرس صفحه مانند : http://www.siteasan.ir/web-design که کلمات web-design کلمات کلیدی می باشد که در آدرس صفحه آورده شده اند و موتورهای جستجو به آنها توجه زیادی میکنند. حتما عبارت کلیدی را در عنوان صفحه، توضیحات، آدرس صفحه و متن صفحه وارد کنید تا موتورهای جستجو ارتباط بین آنها را پیدا کنند.

7. از مایکروفرمت ها برای معرفی  بخش هایی از صفحه به گوگل استفاده کنید.
 یکی دیگر از ترفندهایی که از آن می توانید برای معرفی محتوای موجود در صفحات خود و یا بهتر بگوییم تعیین بخش های مهم صفحات وب خود و تعیین جنس آن ها به موتورهای جستجوگر مانند گوگل ، بینگ و یاهو استفاده کنید نشانه گذاری بخش های مختلف سایت خود با Microformat ها است که اگر می خواهید به صورت کامل با چگونگی انجام این کار آشنایی پیدا کنید می توانید از اطلاعات موجود در سایت schema.org استفاده کنید.
اگر می خواهید ببینید که چگونه استفاده از نشانه گذاری محتوا می تواند در نمایش نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر به ما و مشتریان ما کمک کند می توانید از سرویس Google Rich Snippets استفاده کنید که با وارد کردن آدرس یک صفحه می تواند نشان دهد که اطلاعات نشانه گذاری شده آن صفحه چگونه در موتورهای جستجوگر نمایش داده می شوند. مثلاً پیشنهاد می کنم در صفحات محصولات خود نام اصلی محصول ، دسته بندی ، تصویر و قیمت آن محصول را با استفاده از ساختارهای گفته شده نشانه گذاری کنید و سپس ببینید محتوای آن صفحه در موتور جستجوگر گوگل چگونه به بازدید کنندگان نمایش داده می شود. بله شما هم حتماً مثل من شگفت زده خواهید شد.

8. مشارکت برای لینک
در وبلاگ ها و فروم ها (تالار گفتگو) ها فعال باشید و نظرات مفید خود را وارد کنید و فراموش نکنید که هنگام نظر دادن لینک سایت خود را هم وارد کنید. 

9. اجتماعی باشید و پاداش را دریافت کنید.
فعالیت در شبکه های اجتماعی بنظر وقت گیر است اما ارزش تلاش کردن را دارد و رتبه بندی شما را در موتورهای جستجو بالا می برد و ترافیک و بازدید سایت شما را زیاد می کند و مشتریان بالقوه را به سمت وب سایت شما هدایت میکند پس فعالیت در شبکه های اجتماعی اتلاف وقت نیست.

10. از عشق خود لذت ببرید
وب سایت شما عشق شماست و جستجوگرها نمی تواند شور و شوق را کم کنند حتی اگر رتبه پائینی دارید. پس محتوا خودتان را بنویسید و علاقه خود را به وب سایتتان نشان دهید. با صداقت کار خود را پیش ببرید و برای بازدید کنندگان ارزش قائل شوید و مطالب مفید برایشان تولید کنید.
مطمئن باشید نتیجه آن را خواهید گرفت

پنج کار اشتباه در بهینه سازی وب سایت
نمایش صفحه
1- کلمات کلیدی : عدم استفاده از keyword stuffing
اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم می شود و میتواند  باعث افت وب سایت شما شود. این اتفاق بیشتر در استفاده زیاد از Tag‌ها رخ میدهد . همینطور این که یک مطلب را برای بالابردن تعداد کلمات درونی آن ویرایش کنید و چندین بار کلمات کلیدی خود را در آن فقط به دلیل افزایش رتبه بالاببرید ، مصداق بارزی از keyword stuffing است.

2- لینک‌ها : دوری از مخفی کردن و فروش لینک‌ها
ایجاد لینک‌های غیر قابل دیدن یا invisible ، به این معناست که شما به صفحه ای لینک میدهید ولی برای کاربران قابل مشاهده نیست . جلوگیری از نمایش داده شدن لینک‌ها به کاربران میتواند برای سایت شما مشکل ایجاد کند . همینطور خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود . شاهد افت خیلی از وبسایت‌هاش فارسی به خاطر خرید و فروش بک لینک بوده ایم.
 
3 – صفحات : برگه‌های Doorway
Doorway‌ها که برایشان معادل فارسی سراغ ندارم ، همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات ۳۰ و شاید بیشتر انتقال دهند ! . اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید .
4- محتوا: هیچ گاه از محتوای تکراری یا Duplicate content استفاده نکنید
ایجاد محتوای تازه و با کیفیت زمان میبرد ، برای همین بعضی از شرکت‌ها از محتوا‌های تکراری یا Scraped استفاده میکنند . به عبارت دیگر ، آنها محتوا را از دیگر سایت‌ها کپی میکنند و به نام خودشان درون سایتشان قرار میدهند .البته اگر به صفحه اصلی که مطلب را از آن کپی میکنید لینک بدهید ، جلوی پنالتی شدن شما تا حدودی گرفته میشود ولی در هر صورت ، کپی محتوا کار درستی نیست ، حتی اگر با لینک به مرجع باشد !
5- Page Cloaking
Page Cloaking تکنیکی است که محتوای نمایش داده به کاربر با آن چیزی که روبات‌های موتور‌های جست وجو میبینند متفاوت است . یعنی اگر صفحاتی که کاربر و موتور‌های جست و جو میبینند متفاوت باشد ، شما یک صفحه را به اصطلاح Cloak کرده اید . این تکنیک میتواند سایت شما را سریعتر از آن چیزی که فکرش را میکنید پنالتی کند !
بهتر است که نگاهی به ساختار سایت خودتان بیاندازید تا ببینید که آیا مشکلات فوق را دارد یا خیر ؟ اگر دارد که هرچه سریعتر آنها را رفع کنید .

ده علت عدم موفقیت یک سایت
نمایش صفحه

در مورد بدست آوردن موفقیت مطالب زیادی نوشته شده است اما هیچ کدام به دلایلی که یک سایت میتواند شکست بخورد ، اشاره نشده است . در این پست قصد دارم به ۱۰ دلیل شکست یک سایت بپردازم.

۱- طراحی بد

یک سایتی که طراحی بدی دارد میتواند مثل بازکردن یک رستوران ۵ ستاره در یک محله فقیر نشین باشد که عملا با شکست روبرو خواهد شد.

۲- تبلیغات فراوان

برای تبلیغات خود برنامه داشته باشید وآنها را در مکان‌های مناسب نمایش دهید . سعی کنید زمانی تبلیغات بگذارید که سایت شما دارای رتبه مناسبی باشد که توجه تبلیغ دهندگان را جلب کند.

۳- خوراک وبسایت خود را پنهان کرده اید !

این روزها خیلی از افراد برای خواندن مطالب سایت‌های مورد علاقه شان ، از فید استفاده می‌کنند . سعی کنید که یک دکمه بزرگ برای فید خود در نظر بگیرید تا کاربرانی که از فید استفاده میکنند مشترک خوراک شما شوند.

۴-تیتر‌های جذابی ندارید !

بعد از نوشتن مقاله یا مطلبی که درون وبلاگ یا سایتتان میخواهید منتشر کنید ، یکبار آن را بخوانید و بهترین و جذاب ترین تیتر ممکن را انتخاب کنید.

۵- صفحه درباره ما ندارید.

بعضی از خوانندگان تمایل دارند تا اطلاعاتی راجع به شما و فعالیت تان داشته باشند . پس در مورد خود و وبسایت خود حتما توضیحاتی را در قالب صفحه درباره ما قرار دهید.

۶- به مطالب خود لینک نمیدهید.

اگر در مورد موضوعی مینویسید که قبلا هم در مورد آن نوشته اید و فکر می‌کنید که میتوانند به هم کمک کنند و یکدیگر را تکمیل سازند ، حتما در درون نوشته  خود ، به آن‌ها لینک بدهید.


۷- عکس ندارید.

عکس‌ها یکی از جذب کننده ترین المنت‌ هایی هستند که شما میتوانید از آنها در افزایش بازدید و جلوگیری از خروج زودهنگام بازدید کننده استفاده کنید. 
حتما برای عکس های خود توضیحاتی کوتاه در حد 2 یا 3 کلمه بنویسید

۸- سبک نوشتن بدی دارید.

نویسه‌های خود را در پاراگراف‌های معینی جای دهید و سعی کنید طبق روال همیشگی خود پیش بروید.

۹- موضوعات فراوانی دارید.

وبسایت شما یاهو یا تبیان نیست که صد‌ها موضوع را در کنار هم جمع آوری کرده باشد . پس تعداد موضوعات خود را کم کنید و سعی کنید که از اهداف خود دور نشوید.

۱۰- نظرات بازدیدکنندگان برایتان مهم نیست.

اگر نظرات بازدید کنندگان برایتان مهم نیست ، بهتر است که همین امروز دست از کار کردن بکشید و دنبال کار دیگری باشید که حداقل نظر مشتریان در آن تفاوتی ایجاد نکند!

پنج کار اشتباه در بهینه سازی وب سایت
نمایش صفحه
1- کلمات کلیدی : عدم استفاده از keyword stuffing
اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم می شود و میتواند  باعث افت وب سایت شما شود. این اتفاق بیشتر در استفاده زیاد از Tag‌ها رخ میدهد . همینطور این که یک مطلب را برای بالابردن تعداد کلمات درونی آن ویرایش کنید و چندین بار کلمات کلیدی خود را در آن فقط به دلیل افزایش رتبه بالاببرید ، مصداق بارزی از keyword stuffing است.

2- لینک‌ها : دوری از مخفی کردن و فروش لینک‌ها
ایجاد لینک‌های غیر قابل دیدن یا invisible ، به این معناست که شما به صفحه ای لینک میدهید ولی برای کاربران قابل مشاهده نیست . جلوگیری از نمایش داده شدن لینک‌ها به کاربران میتواند برای سایت شما مشکل ایجاد کند . همینطور خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود . شاهد افت خیلی از وبسایت‌هاش فارسی به خاطر خرید و فروش بک لینک بوده ایم.
 
3 – صفحات : برگه‌های Doorway
Doorway‌ها که برایشان معادل فارسی سراغ ندارم ، همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات ۳۰ و شاید بیشتر انتقال دهند ! . اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید .
4- محتوا: هیچ گاه از محتوای تکراری یا Duplicate content استفاده نکنید
ایجاد محتوای تازه و با کیفیت زمان میبرد ، برای همین بعضی از شرکت‌ها از محتوا‌های تکراری یا Scraped استفاده میکنند . به عبارت دیگر ، آنها محتوا را از دیگر سایت‌ها کپی میکنند و به نام خودشان درون سایتشان قرار میدهند .البته اگر به صفحه اصلی که مطلب را از آن کپی میکنید لینک بدهید ، جلوی پنالتی شدن شما تا حدودی گرفته میشود ولی در هر صورت ، کپی محتوا کار درستی نیست ، حتی اگر با لینک به مرجع باشد !
5- Page Cloaking
Page Cloaking تکنیکی است که محتوای نمایش داده به کاربر با آن چیزی که روبات‌های موتور‌های جست وجو میبینند متفاوت است . یعنی اگر صفحاتی که کاربر و موتور‌های جست و جو میبینند متفاوت باشد ، شما یک صفحه را به اصطلاح Cloak کرده اید . این تکنیک میتواند سایت شما را سریعتر از آن چیزی که فکرش را میکنید پنالتی کند !
بهتر است که نگاهی به ساختار سایت خودتان بیاندازید تا ببینید که آیا مشکلات فوق را دارد یا خیر ؟ اگر دارد که هرچه سریعتر آنها را رفع کنید .

ده راهنمایی برای ایجاد وب سایت موفق
نمایش صفحه

در راه اندازی یک وب سایت چه نکاتی را می بایست مد نظر قرار دهیم؟

قبل از راه اندازی یک وب سایت باید زمانی را به تفکر درباره موضوعاتی اختصاص دهیم ، که در فرآیند طراحی وب سایت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این امر به شما کمک خواهد کرد تا پیش زمینه ای برای طراحی یک وب سایت داشته باشید و این اطمینان را به شما می دهد که بهترین سایت را بر اساس نیازهایتان طراحی کنید.

در این مقاله با ده مورد از موضوعاتی که پیش از ایجاد وب سایت باید به آنها توجه نمائید آشنا خواهید شد

 

۱- هدف از طراحی وب سایت

در هنگام راه اندازی یک وب سایت اولین پرسشی که باید از خود بپرسید این است که ” هدف از طراحی وب سایت چیست؟” جواب این سوال کاملا واضح است. اگر شما خرده فروش هستید هدف شما فروش محصولاتتان است. اما اگر تمایل دارید که وب سایتی بروشور مانند داشته باشید، طراحی یک صفحه وب برای شما کافیست. این یک شروع خوب است . اما استفاده از افکار خاص تر و ویژه تر، در طراحی یک وب سایت مناسبتر به شما کمک خواهد کرد.

چگونه باید محصولات خود را به فروش برسانید؟ چرا مردم باید از شما بیشتر از رقبایتان خرید کنند؟ برای اطمینان از فروش محصولات و رقابت با سایر فروشنده ها ، وب سایت چه کاری باید انجام دهد؟

بنابراین برای فروش بیشتر محصولات نکات زیر را در اولویت قرار دهید. برجسته کردن طیف وسیعی از محصولاتی که به فروش می رسانید، متقاعد کردن مشتریان برای خرید از شما، ترویج پیشنهاد های ویژه ، تاکید بر این نکته که من قابل اعتماد هستم و تاسیس یک تجارت آف لاین به خوبی یک تجارت آن لاین و تشویق مشتریان برای بازدید مرتب از سایت .

اگر شما وب سایتی با اهدافی که در بالا گفته شد طراحی کنید، قطعا به اهداف خود خواهید رسید. البته ارزیابی شرکت طراح وب سایت شما نیز در این زمینه موثر است.

اگر در اواسط راه متوجه شدید که مسیر خود را اشتباه رفته اید چه خواهید کرد؟ اما اگر قبل از شروع هر کاری اهداف خود را ارزیابی کنید قطعا اشتباهات پر هزینه ای نخواهید داشت.

برای مثال یک مشتری تقاضا دارد که برای او یک وب سایت تجارت الکترنیکی طراحی کنیم. اما هنگامیکه با او وارد مذاکره شدیم، متوجه شدیم که این کار موفقیت شبکه های نماینده آنها را تضعیف خواهد کرد. پس به او این پیشنهاد را دادیم ، وب سایتی طراحی کند تا از اهداف فروش آنها حمایت کند. بنابراین گاهی اوقات یک راه حل واضح ، بهترین راه حل نمی باشد.

۲- مشخصات مشتریان وب سایت

به نظرتان چه کسانی از وب سایت شما استفاده می کنند؟

گاهی اوقات یک وب سایت می تواند فرصتی برای رسیدن افراد به اهدافشان باشد. بازار یابی آن لاین نیز مانند بازار یابی آف لاین قوانین مخصوص به خود را دارد. برای این کار ابتدا هدف خود را از بازاریابی مشخص کنید و هیچ وقت سعی نکنید تا همه افراد را از خود راضی و خوشنود نگه دارید. ظاهر و عملکرد وب سایت شما نیز باید بر اساس خواسته ها و نیازهای مشتری هایتان باشد زیرا وب سایت برای مخاطبان شما طراحی شده است نه برای شما

۳- فرآیند هایی که وب سایت می بایست از آنها حمایت کند

ترجیح می دهید مردم با شما چگونه تماس برقرار کنند؟ از طریق تلفن یا ایمیل ویا اصلا هیچ تماسی نداشته باشند. آیا مایلید که محصولات خود را به صورت آن لاین به فروش برسانید؟ آیا خودتان وب سایتتان را به روز رسانی می کنید یا ترجیح می دهید یک شرکت طراح وب سایت این کار را برای شما انجام دهد؟ آیا نیاز به یک موتور جستجوگر دارید؟ آیا خدمات آن لاین به مشتریان خود می دهید؟

نیازهای تجاریتان را تجزیه و تحلیل کنید (اهدافی که در بالا یاد آوری شد). به این نکته فکر کنید که وب سایت شما چگونه می تواند از این نیازها پشتیبانی کند؟
به عنوان یک قاعده این مطلب را به یاد داشته باشید که هرچه نیازهای شما بیشتر باشد هزینه شما نیز برای طراحی یک وب سایت بیشتر خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که شما از نیازها و خواسته هایتان گذشته و یا آنها را تقلیل دهید. اگر این خواسته ها همان چیزی باشد که وب سایت به آن نیاز دارد در این صورت باعث پیشرفت و کارایی بهتر سایت شما خواهد شد. این بدان معنی است که در مورد نیازهایتان به خوبی فکر کنید.

اگر لیست محصولات شما بیشتر از چند صفحه باشد آیا به یک موتور جستجو گر نیازدارید؟ اگر به طور منظم نوع محصولاتی را که به فروش می رسانید تعویض می کنید، آیا از شرکت طراح وب سایتتان میخواهید که این کار را انجام دهد و یا با توجه به هزینه ای که برای شما در بر خواهد داشت ترجیح می دهید خودتان این کار را انجام دهید؟ برای اینکه بر روی اهداف و فرآیندهای وب سایت خود متمرکز شوید ، باید به فرآیند راه اندازی وب سایت به همان صورتی نگاه کنید، که به فرآیند استخدام یک کارمند و پیشرفت او نگاه می کنید.

۴- بودجه شما

یک قانون ساده هنگام راه اندازی وب سایت : عملکرد بیشتر = هزینه بیشتر

قبل از انجام هر کاری باید در مورد بودجه خود فکر کنید.همیشه توابعی وجود دارند که شما بدون آنها قادر به انجام کاری نیستید. برای مثال اگر تمایل دارید که محصولات خود را به صورت آن لاین به فروش برسانید، نباید در سایت خود صحبتی از این مطلب به میان آورید. اما گاهی اوقات انتخاب های بیشتری در پیش روی شماست. اگر قصد شما از طراحی یک سایت ترویج و تبلیغ هتلتان است باید امکاناتی را برای مشتریان در وب سایت خود در نظر بگیرید. به طور مثال آنها باید بتوانند هتل شما را به صورت آن لاین رزرو کنند و یا اینکه با شماره ای که بر روی سایت قرار می دهید تماس بگیرند.

بودجه شما نباید بر اساس هزینه ها باشد. به هر حال این مطلب را هم مد نظر قرار دهید که اگر برای وب سایت خود سرمایه گذاری بیشتری کنید، درآمد بیشتری نیز نصیبتان خواهد شد. برای مثال امکانات رزرو آنلاین هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت ، اما با این کار می توانید مشتریان بیشتری برای خود داشته باشید.

در مورد هزینه های جانبی هم فکر کنید. آیا شما به یک لوگو تبلیغاتی احتیاج دارید؟ آیا به رونوشتی از فعالیتهایتان احتیاج دارید؟ آیا می خواهید بیشتر از یک اسم دامین(Domain name) داشته باشید؟ تمامی این کارها هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت. اما با یک سرمایه گذاری خوب می توانید یک نام تجاری خوب برای خود داشته باشید. برای مثال اگر وب سایت شما مطالب و رونوشت مناسب و خوبی داشته باشد علاوه بر کسب در آمد بیشتر، هزینه اولیه نیز به شما باز خواهد گشت.

در هنگام راه اندازی یک وب سایت یکی از مهمترین مسائل، تشخیص این نکته است که از وب سایت خود چه می خواهید و بهترین کاری که می توانید انجام دهید چیست؟ اگر می خواهید در وب سایتتان یک نقشه تعاملی داشته باشید ابتدا باید با شرکت طراح وب سایت مشورت کنید و ببینید که آیا انجام این کار نیاز است یا خیر، و اگر لازم است هزینه های آن را برآورد کنید.مطمئن باشید که هر عملکردی از جانب شما، جایگاه خود را در وب سایت پیدا خواهد کرد.

۵- آرم و نام تجاری مورد نیاز

ممکن است در حال حاضر شرکت شما نام و آرم تجاری قدرتمندی برای خود داشته باشد.اما اگر آرم و نامی تجاری ندارید ، شرکت طراح وب سایتتان باید آرم و نامی تجاری برای شما طراحی کند و آن را در وب سایت شما قرار دهد.

یک نام تجاری خوب ، اگر به درستی استفاده شود، احساس اطمینان را در مشتریان بوجود می آورد ، و این اطمینان رابه آنها می دهد که شما یک فرد کاملا حرفه ای هستید.به آرم مک دونالد توجه کنید.(شاید این نام مورد علاقه همه افراد نباشد، اما بسیار قوی و قدرتمند است). موفقیت مک دونالد به دلیل وجود یک آرم تجاری قدرتمند است که در همه جای جهان شناخته شده است. شما در هر نقطه از جهان که باشید به سراغ مک دونالد می روید ، حتی اگر در منزل شخصی خود نیز باشید آن را سفارش می دهید.

احساس شناخت ، اعتماد را به وجود می آورد. همه ما به طور ناخود آگاه بیشتر به افرادی اطمینان می کنیم که قبلا آنها را دیده باشیم. نام تجاری شناخته شده نیز به همین صورت است. اگر شما یک فروشگاه با آرم تجاری شناخته شده ای داشته باشید، به راحتی می توانید محصولات خود را به صورت آن لاین به فروش برسانید. مشتریان به وب سایتی که نامی شناخته شده داشته باشد بیشتر اطمینان می کنند.

شما باید از نام تجاری خود در تمامی قسمتها مانند، سربرگ، یونیفورم کارکنان ، آگهی ها و غیره استفاده کنید. اگر مشتریان آرم تجاری شما را قبلا دیده باشند، مطمئنا بیشتر به شما اطمینان خواهند کرد.

۶- محتوا: متن وتصاویر

محتوا مهمترین قسمت یک وب سایت است به دو دلیل که در زیر توضیح داده خواهد شد

اول اینکه مشتریان بدانند که در وب سایت شما به دنبال چه چیزی هستند و در واقع شما با تولید محتوا به آنها احترام گزاشته اید و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار داده اید که این موضوع برای مخاطبان شما بسیار ارزشمند است و دیگر اینکه شما نیز این اطمینان را پیدا کنید که موتورهای جستجو گر بهترین جستجو را در وب سایت شما انجام می دهند.معمولا افراد ترجیح می دهند که برای پس انداز بیشتر ، خودشان مطالب وب سایتشان را آماده کنند. اما همانطور که قبلا اشاره شد، محتوا مهمترین قسمت یک وب سایت است که در دراز مدت درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند.

بعضی افراد دست خط زیبایی دارند و به خوبی نیز می نویسند. اما اهمیت استفاده از کلمات کلیدی، عبارات کلیدی، قابلیت استفاده، ضرورت اسکن کردن و غیره ، ضرورت این امر را می رساند که نگارش مطالب یک وب سایت، خود یک هنر است.

اهمیت استفاده از تصاویر نیز نباید دست کم گرفته شود. وب سایت مانند یک رسانه تصویری است که تفاوت تصاویر خوب و حرفه ای با تصاویر بد نباید دست کم گرفته شود. بنابراین برای این کار شما باید از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید.

۷- آیا قادرید که زمانتان را به وب سایتتان اختصاص دهید؟

وب سایت یک ابزار بازاریابی است. اما تنها زمانی به عنوان یک ابزار کار می کند که شما به طور مداوم از آن استفاده کنید.ممکن است شما بهترین وب سایت دنیا را طراحی کرده باشید، اما اگر زمان خود را به آن اختصاص ندهید، قطعا به اهدافتان نیز نخواهیدرسید

شما باید مطالب را به روز رسانی کنید، سریعا به ایمیلها و سوالات پاسخ دهید و به فکر پیشرفت سایت خود به صورت آن لاین و آف لاین باشید. رعایت تمامی این نکات باعث موفقیت وب سایت شما خواهد شد.اطمینان حاصل کنید که یکی از کارمندانتان و یا خودتان مسئولیت انجام این کارها را به عهده می گیرید. برای مثال اگر شما یک فروشنده هستید، چه کسی مسئول پاسخ به ایمیلها و فروش محصولات شما در ایام تعطیل است؟ آیا تمامی ایمیلها دقیقا در همان روز پاسخ داده می شوند؟ هنگامیکه یک محصول جدید را به وب سایت اضافه می کنید، چه کسی صفحات وب سایتتان را به روز رسانی می کند؟

شما باید برای وب سایت خود کارمندی استخدام کنید تا به سوالات پاسخ گوید، سفارشات را بگیرد و به مشتریان سرویس دهد. رعایت تمامی موارد فوق باعث پیشرفت کار شما و صرفه جویی در وقتتان خواهد شد.حالا اگر ایده های تجاری خوبی دارید به فکر طراحی وب سایت و کسب در آمد باشید.

۸- آیا یکDomain name ( اسم دامین ) دارید؟

داشتن یک اسم دامین برای راه اندازی یک وب سایت کاملا ضروری است. گاهی اوقات انتخاب یک اسم کاملا واضح است. مثلا اگر در B.B.C کار می کنید نام انتخابی شما می بایست bbc.co.uk باشد. به هر حال انتخاب یک اسم بسیار ساده هم نیست. برای مثال چرا شما BBC.com را انتخاب نمی کنید؟ ممکن است شخصی به شما پیشنهاد دهد که .com بسیار معتبرتر از .co.uk است. اما انتخاب .co.uk برای شما و BBC بهترین گزینه است. چرا؟ برای اینکه اگر شما در بریتانیا کار می کنید، دانستن این مطلب که BBC توسط مالیات دهندگان انگلیسی سرمایه گذاری می شود و نماینده انگلیس در خارج از کشور است، بسیار ضروری است. بنابراین این کشور تمایل دارد که اصالت و ریشه خود را به دیگران نشان دهد.

اما گاهی اوقات تنها یک انتخاب دارید. برای مثال اگر در آمازون زندگی می کنید و دارای فروشگاه های زنجیره ای چای هستید، برای فروش محصولاتتان باید به جای .co.uk از Amazon.com استفاده کنید.

خوب فکر کنید.به نظر انتخاب somersetteashop.com بهترین گزینه برای شما است. سعی کنید این اسم را همه جا مانند، پشت کارتهایتان، بر روی سربرگهایتان، اتوموبیلتان، کارت تجاریتان و هر جایی که می توانید، به نمایش بگذارید.

البته این نام می بایست با حوزه کاری شما مرتبط باشد و به راحتی به خاطر آورده شود. برای مثال هنگامیکه مردم درباره فروشگاه های زنجیره ای چای آمازون صحبت می کنند، نام somersetteashop.comبه طور ناخود آگاه در ذهن آنها تداعی می شود. البته به جز .com و .co.uk اسامی دیگری نیز مانند، .net و .TV هم وجود دارند. اگر شما یک سازمان و یا یک شرکت غیر انتقایی هستید بهتر است که از .org استفاده کنید. اما .com و .co.uk بیشترین اسامی هستند که مردم به خاطر دارند.

هرگز یک نام شناخته شده را بایک domain متفاوت ترکیب نکنید( مانند Amazon. TV). قطعا مشتریان شرکت آمازون متوجه نخواهند شد که این نام و این محصولات متعلق به شرکت آمازون نیست.

اطمینان پیدا کنید که از نام انتخابی شما قبلا کسی استفاده نکرده باشد، و اگر اینگونه بود از شرکت طراح وب سایتتان بخواهید که آن نام را برای مدت زمان حداقل ۲ سال برای شما خریداری کند. برای اینکه موتورهای جستجوگر بزرگ Domain هایی را که برای یک سال خریداری شده اند به خوبی جست و جو نمی کنند و نام وب سایت شما را همراه با وب سایت های بی ارزش و بی محتوا نمایش می دهند.

۹- آیا برای شما اهمیت دارد که Domain name شما در بالای نتایج صفحات جست و جو باشد؟

چقدر برای شما اهمیت دارد که در هنگام جست و جوی یک نام به خصوص اسم سایت شما در بالای صفحه گوگل پدیدار شود؟آیا این کار ضروری است؟

برای بعضی از شما این کار ضروری است که در این صورت می بایست از یک متخصص حرفه ای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو استفاده کنید. استفاده از این تجارت(SEO) هزینه زیادی در بر خواهد داشت، بنابراین قبل از شروع به هر کاری باید اطمینان حاصل کنید که هزینه اولیه به شما بر می گردد.

اگر سایت شما جزو ۱۰ صفحه اول رتبه بندی شده در گوگل باشد در آمد سالیانه شما ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال افزایش پیدا خواهد کرد . بنا براین برای کسب این در آمد نیازمند ۳۰۰۰ دلار سرمایه گذاری در سال هستید. حتی اگر قصد دارید که ۲۹۰۰ دلار در سال سرمایه گذاری کنید، بهتر است که به راه دیگری فکر کنید .

مراقب شرکتهای کلاه برداری باشید که به شما وعده می دهند تا نام سایت شما در ۱۰ صفحه اول گوگل قرار دهند . شاید گوگل را بتوان فریب داد تا نام سایت شما جزو ۱۰ صفحه اول باشد اما با این کار قابلیتهای بسیار زیادی از سایت شما از بین خواهد رفت . حتی پس از مدتی ممکن است گوگل نام سایت شما را در ۱۰ صفحه آخر خود نیز نیاورد.

وجود بسیاری از شرکتهای کوچکتر، به ویژه در زمینه های رقابتی مانند گردشگری، باعث ایجاد ترافیک در صفحات گوگل می شود. لینکهای حمایت کننده که قیمت مناسبی هم دارند( این لینکها که در گوگل ،یاهو و غیره وجود دارند به عنوان صفحات Pay-Per-Click شناخته می شوند) ، ابزار مناسبی برای تبلیغ این سایتها هستند.?

بازاریابی آف لاین که افراد بیشتری را به سمت وب سایت شما می کشاند، به سادگی نوشتن آدرس یک وب سایت در پشت ماشین است. بهتر است که قبل از اقدام به هر کاری واقع بین باشید و راجع به هزینه جست و جو گرهاو استراتژیهای تبلیغاتی خوب فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید. حتی اگر با استفاده از صفحات pay-per-click افراد بسیاری از سایت شما بازدید کردند، باز هم این مطلب را بررسی کنید که آیا سرمایه اولیه به شما باز گشته است؟ این امر نشان دهنده موفقیت شما در استفاده از جست و جو گر هاست.

۱۰- احتیاجات وب سایت شما در آینده چیست؟

هنگام راه اندازی یک وب سایت می بایست به چگونگی بسط و گسترش آن نیز فکر کنید. این تمام چیزی است که به آن نیاز دارید.ممکن است شما به یک وب سایت بروشور مانند احتیاج داشته باشید یا با استفاده از تجارت آف لاین محصولات خود را به فروش برسانید. اما باید بررسی کنید که کدامیک از این موارد به گسترش و پیشرفت سایت شما بیشترین کمک را خواهند کرد؟

شما شاید در ابتدا یک یا دو سفارش در هفته داشته باشید که با استفاده از یک سیستم رزرو ساده خودتان از عهده انجام آن بر آیید. اما اگر تعداد آنها به ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ عدد در هفته برسد، چه خواهید کرد؟پس برای اینکه مشتریهای خود را از دست ندهیداز ابتدای راه اندازی وب سایت نیازهای آینده آن را ارزیابی ، تجزیه و تحلیل و بررسی کنید و سایت خود را به روز نگه دارید.